RECENSIE ... OF A KIND

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Het toeval (?) wil 

dat ik achterenvolgens

twee verhalen lees

van love stories

die onmogelijk blijken.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zo was het in de roman van M. Rozemond gesteld, waarin Kathelijne en Jeroen elkaar "gemist" hebben. Zo ook komt het hier nooit tot een bevredigende conclusie tussen Larissa en Andreas.

 

Het tweede toeval wil dat ik het hotel waar de eindfaze van dit verhaal plaatsvindt goed ken, en de magie ervan.

 

Het debuutwerk van L. Taveirne was bijzonder indrukwekkend, zowal kwa inhoud als kwa taal. Haar tweede boek heeft me evenveel geboeid, hoewel het verhaal eigenlijk niets inhoudt. Er is geen "story" en het moet het hebben van de ingewikkelde psychologische beschrijvingen en analyses. 

 

Eventjes opletten toch: een roman zou best een onderliggende tralie bezitten, volgens mij. Ja, ik ben een oude zaag.

Men kan het niet nalaten om telkens (auto-)biografische eigenschappen aan fiction-werken te verlenen. Ik weet niets over

Mw. Taveirne, behalve de enkele biografische gegevens die men links of rechts leest, en een korte video die ik over haar gezien heb. Misschien helemaal ten onrechte heb ik me zo een beeld van mysterie en ingewikkelheid van haar gevormd. Zij is een persoon die ontegensprekelijk aantrekt, maar tegen wie ik zeker niet opgewassen ben.

 

Goed, de kans dat we elkaar zouden tegenkomen is dan ook zeer klein.

 

Ik wacht desalniettemin haar volgende boek met ongeduld af.

Dit soort ontmoetingen kan ik wel aan.

 

 

 

Write a comment

Comments: 0